Goedkoop en Supergericht: Hoe Inbound Marketing de Wereld Verovert

Vanochtend las ik een interessante blogpost op Sprout.nl: een artikel van Eric Verweij van Stan & Stacy over de ongelooflijke kracht van inbound marketing. Eric legt uit wat deze marketingfilosofie inhoudt en dat bedrijven er op een geweldige manier hun voordeel mee kunnen doen. It’s my point exactly.

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is overgewaaid uit Amerika. Het is dé nieuwe manier van marketing bedrijven. Het idee? Verveel mensen niet met opdringerige en schreeuwerige reclame-uitingen, maar voorzie je doelgroep van de informatie waarnaar die op zoek is. Met andere woorden: creëer waardevolle en relevante informatie. Dan komen potentiële klanten vanzelf bij jou uit. Ik zei het al eerder: bloggen is daarvoor een weergaloos middel. Dit filmpje van Spark Inbound Marketing Agency legt het haarfijn uit.

 

Hoe werkt inbound marketing precies?

Bij inbound marketing bombardeer je je potentiële klanten niet met direct mailings, paginagrote advertenties en schreeuwerige commercials. In plaats daarvan zorg je ervoor dat je op het web en via social media relevante en waardevolle content aanbiedt. Je hangt dus niet de gladde verkoper uit, maar biedt door middel van blogposts en via je aanwezigheid op social media informatie die aansluit bij de interesses en vragen van je doelgroep.

Hét voorbeeld: de 1,7-miljoendollarblog

Een werkelijk briljant voorbeeld hiervan is het verhaal van Marcus Sheridan, een zwembadverkoper uit North Virginia, waarover ik eerder deze blog schreef. Als je 3 minuten tijd hebt, lees het. Sheridan begrijpt als geen ander waar inbound marketing om draait. Dankzij bloggen redde hij zijn bedrijf van de crisis die hem een aantal jaren geleden in alle hevigheid trof. Een van zijn blogs heeft hem naar schatting inmiddels 1,7 miljoen dollar opgeleverd.

Marcus Sheridan

55% meer bezoekers op je website dankzij bloggen

Uit Amerikaans onderzoek is gebleken dat inbound marketing 40 procent goedkoper is dan traditionele marketing. Bovendien bereik je je doelgroep veel beter. Je wordt gevonden door de mensen die naar je op zoek zijn. Bedrijven die bloggen, krijgen gemiddeld 55 procent (!) meer bezoekers op hun website. Wie één à twee keer per maand een blog schrijft, genereert gemiddeld 70 procent meer leads dan bedrijven die niet bloggen. Kijk, dat zijn interessante cijfers.

De voordelen van zakelijk bloggen: ontdek ze zelf!

Zakelijk bloggen geeft het verkeer naar je website een enorme impuls. Ontdek het zelf. Ga aan de slag. Bedenk onderwerpen voor je blogposts. Verplaats je in je doelgroep. Inventariseer de vragen die je dikwijls krijgt van klanten. Brainstorm met je verkoopteam. Behandel klantvragen in je blogs. Verspreid ze via social media. Omzeil de grootste valkuilen. Blijf schrijven. Word beter. Wees enthousiast. En heb geduld. Het gaat om het opbouwen van een relatie. Dat heeft tijd nodig.

Ik wens je veel succes en ben benieuwd naar jouw ervaringen. Deel ze gerust met me!

Wil je meer weten over de voordelen van zakelijke bloggen of zoek je naar een professionele partner aan wie je het schrijven van zakelijke blogs kunt uitbesteden? Ik praat je graag vrijblijvend bij over de voordelen van zakelijk bloggen.

Lees ook: Zo Verspreidt Jouw Blog Zich Als Een Virus

Over Wim Glas

Wim Glas heeft een achtergrond in journalistiek en communicatie. Hij is eigenaar van GLAS – een allround communicatie- en marketingbureau in Gouda – en Blog Busters. Blog Busters werkt met de beste online copywriters en journalisten en verzorgt professionele, zakelijke blogs die klanten in hun eigen webomgeving posten. Zo realiseren ze actuele en relevante webcontent voor hun doelgroep.
Dit bericht is geplaatst in Zakelijk bloggen met de tags , , , . Bookmark de permalink.