Hoger Scoren In Google? Ga Bloggen!

Uit onderzoek blijkt dat succesvolle bedrijven vaker bloggen dan bedrijven die minder succesvol zijn. En dat is geen toeval. Google is dol op bloggen. En dus scoren bedrijven die bloggen beter in de zoekresultaten van Google, trekken meer verkeer naar hun website en genereren meer omzet.

Helpt bloggen voor een betere ranking in Google?

Wie iets zoekt op internet gebruikt een zoekmachine – vrijwel altijd Google. Dankzij slimme algoritmes slagen zoekmachines er steeds beter in om de beste zoekresultaten te koppelen aan zoekopdrachten die mensen intypen.

Of jouw website of webpagina hoog scoort in Google is afhankelijk van een omvangrijke mix van factoren. De inhoud van je website is uiteraard het meest belangrijk. En daar laten veel bedrijven grote kansen liggen.

Beter scoren: zorg regelmatig voor actuele en relevante content op je website

Vaak gaat het als volgt. Bedrijf X laat een flitsende website bouwen, schakelt een copywriter in die de webpagina’s vult met ronkende webteksten, roept bij de lancering een keer heel hard dat er een nieuwe website is en… gaat daarna verder met z’n werkzaamheden. Leuk, maar dikwijls zonde van de tijd, energie en de investering.

Zeker in branches en bedrijfstakken met veel concurrentie kom je er niet met een statische website die niet wordt aangevuld met actuele content. En dat is waar je met bloggen een groot verschil kunt maken. Bedrijven die op een slimme manier bloggen, voorzien hun website regelmatig van relevante en actuele content. En dat vindt Google geweldig.

Bedrijven die 1 keer per maand bloggen, zien het verkeer naar hun website gemiddeld met 49 procent toenemen.

Speel in op het zoekgedrag van je (potentiële) klanten

Steeds meer bedrijven zien de meerwaarde van bloggen. Ze hebben dikwijls echter twee problemen:

1. Het ontbreekt hen aan tijd om te bloggen
2. Ze hebben niet voldoende munitie om met regelmaat een goede blogpost te schrijven.

Vaak komt men niet verder dan een handvol onderwerpen. Na een uurtje gericht brainstormen met Blog Busters liggen er gelukkig vaak voldoende ideeën op tafel.

Wil jij zelf aan de slag gaan met zakelijk bloggen? Speel dan in op het zoekgedrag van je klanten en je doelgroep. Waar zoeken je (potentiële) klanten naar? Welke zoekwoorden gebruiken ze daarvoor? En met welke vragen lopen ze rond?

Door met regelmaat te bloggen over onderwerpen die aansluiten bij het zoekgedrag van je doelgroep zorg je voor relevante content die hoog scoort in Google. Maar doe het wel goed en hoed je voor deze blogblunders.

Hulp bij zakelijk bloggen